lørdag den 25. januar 2014

Ny opskrift på hæklede futter på vej...

Yep, jeg har fuld gang i at lave min egne opskrifter for tiden, fedt!
Ud over min Cardigan, så har jeg lavet mine egne hjemmefutter.
Jeg har googlet hæklede valkede hjemmesko, men fandt ikke en passende opskrift. De var enten strikkede eller så var de lavet som støvler, hvilket ikke lige var det jeg var på udkig efter.
Jeg ville gerne have en hjemmesko uden skaft, dejlig varm og med elastik i siden så jeg sikrer mig at den sidder ordentlig fast på foden og samtidig er nem at få på.

Det eneste uldgarn jeg havde på lager til formålet, var noget garn fra netto. Selvfølgelig 100% uld og så med glidende overgang - i armyfarver! Godt jeg har en sej lille gut der kan bære det...


Her er så prototyperne efter en 60 graders vask - før så de sådan ud: 


Elsker det helt tætte uld til hjemmefutter! 
De er jo ikke helt færdige endnu. Der skal syes elastik i siderne, der skal filt under bunden og til sidst skal der gummidutter på så de er skridsikre.

Er spændt på det færdige resultat og ikke mindst at prøve dem på Morgan. De mindste er dog for små, men heldigvis skal jeg på barselsbesøg næste weekend hos en lille dreng, så han skal da have et par varme futter!
Bliver de som ventet får jeg skrevet opskriften ren og så lægger jeg den på bloggen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar