fredag den 6. december 2013

Julestjerne DIY

Jeg har set disse stjerne flere steder og de er bare super fine!


Jeg ved hvordan jeg laver dem - men kan simpelthen ikke huske hvor jeg så det henne. Så jeg har lavet min egen DIY til jer. Here goes:

Du skal bruge

Papir
Lim
Saks
Tape
Snor

Klip 2 stykker kvadratisk papir. Dette papir er fra Vivi Gade Design som jeg var så heldig at vinde i en give away sidste jul.

 
Fold først på denne led to gange


 
... og så på denne led to gange

 
Klip derefter knap halvejs op. Hellere klippe lidt for lidt, du kan altid klippe længere op hvis ikke den kan foldes. Det bliver ikke så pænt hvis der bliver klippet for langt op

 
Så folder du spidserne ved at bukke ind til "foldelinjen"

 
Put lim på den ene halvdel..

 
... og tryk dem sammen. Jeg bruger saksen til at nå helt ud til spidsen så jeg har noget at trykke imod.

 
Det kan være en god ide at sætte snoren fast inden den sidste spids lukkes. Jeg binder en knude på tråden og bruger et stykke tape.
 
Så er alle spidser foldet og limet
 
 
Nu skal du bare lave en magen til og så skal de limes sammen. Det kan godt være lidt trick :-)
Brug evt. en klat flydende lim, det gør det lidt nemmere

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar