fredag den 1. november 2013

"Sy til din baby" November

Anna med bloggen LaRaLil har valgt, at sætte fokus på hjemmelavet babytøj og accessories hele november måned - og jeg deltager selvfølgelig!
Overskriften er lidt misvisende, da både strik og hækling jo er velkomment.
Det er ikke meget krea det bliver til i disse dage, tiden løber simpelthen fra mig.
Men jeg vil gøre et forsøg på, at bidrage alt hvad jeg kan til dette super initiativ!

Jeg vil lægge ud med mit babytæppe syet i patchwork. Det er et stykke tid siden det blev færdigt, men jeg har bare ikke fået det vist frem endnu.

Tæppet er 80 x 100 cm og skal primært bruges som ekstra tæppe i barnevognen.

Der har manglet sollys, så det har været svært at fange farverne, men det er syet i en yndig babyblå, turkis, petroleum og en skrap lys grøn. Kantbåndet er mit første forsøg ud i at lave det selv, og det er overraskende nemt. Dejligt at det nu altid er muligt for mig, at matche skråbåndet med resten


 
 
 
På bagsiden er der turkis fleece og så er tæppet quiltet i baner på den korte led.
Jeg er ganske tilfreds med mit første forsøg, det er ikke altid nemt at få firkanterne til at flugte præcis, men det er lykkedes ganske fint.
 
Det har allerede været i brug :-)

12 kommentarer:

  1. Super fint tæppe :-) Det ser godt ud at alle lapperne er ensfarvet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ditts - syntes også det giver et fint udtryk :-)

      Slet
  2. Skønne farver! Det ser super flot ud!

    Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla - syntes også de passer rigtig fint sammen :-)

      Slet
  3. Meget lækkert. Det giver et meget roligt udtryk når stoffet er ensfarvet.

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare et flot tæppe, er vild med de rolige farver! :o)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  5. VIrkelig flot og roligt tæppe :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Pia - ja, det er jo egentlig utroligt at mit kaos af farver alligevel falder til ro :-)

      Slet
  6. Det er simpelthen så lækkert :-D

    SvarSlet