onsdag den 9. oktober 2013

Nye Bukser til Morgan

Lidt nyt fra symaskinen - og ja, SÅ grønne er de :-)
Stoffet har jeg haft liggende længe, havde egentlig kategoriseret det som værende et fejlkøb, men nu havde jeg impulsivt lyst til at sy bukser og det grønne stof var egentlig den eneste kandidat til projektet jeg havde hjemme.
Men det gik nu også helt godt.
Jeg har lavet store lommer og jeg syntes dem blå kant er fint med til at bryde det grønne. Lommerne er syet halvvejs rundt i åbningen for at de ikke poser for meget ud, det er min erfaring at det kan være en god ide.

 
 
 
Morgan er helt vild med traktorer for tiden, så selvfølgelig skulle min debut med strygestof være en traktor. Det var faktisk overraskende nemt at arbejde med, dog har jeg nogle ting jeg har noteret mig til næste gang:
 
1. Klip kuglepensstregeren væk når figuren klippes ud! (det havde jeg ikke og derfor at der lidt kuglepen tværet ud på traktoren
 
 
2. Sørg for at hele figuren er dækken af bagepapir når der stryges (det glippede af en eller anden årsag for mig på et tidspunk, og derfor er taget krøllet en lille smule sammen i den ene side.
 
 
Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg skal lave noget med strygestof - det er helt genialt!
 
 
 
Vi går vinteren i møde og derfor blev der også syet for i. Jeg er super begejstret for den finish jeg formåede at få lavet denne gang.
 
 
 
 
 
De nye bukser er allerede taget i brug og jeg er glad for resultatet til trods for at stoffet var "fejlkøb"
 
 
 
"Mor! Er du snart færdig med at tage billeder?"




8 kommentarer:

  1. Buksen ble tøff, og traktoren var flott!

    Hilsen Anne Kristin, Oslo (som også har kjøpt strygestof av Laralil, og derfor abbonerte på kommentarene til innlegget på bloggen hennes ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Hvor hyggeligt du lige kiggede forbi! :-) Strygestof åbner jo op for en helt ny verden

      Slet
  2. Ej hvor er de friske i farverne :-D
    Synes bestemt de er flotte! - fin detalje med traktoren :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sabrina. Tusinde tak :-) Morgan er også rigtig glad for traktoren - går og peger på lommen og siger krakor krakor ;-)

      Slet
  3. Hvor er de fine Linda, total Krutter model :)
    I like

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Binemor! Måtte lige Google Krutter - og kan godt se de ville passe fint ind i kollektionen ;-)

      Slet