søndag den 13. oktober 2013

Kastanje krans til døren

Det har jo været helt fantastisk efterårs vejr i dag, og vores kæmpe kastanjetræ har budt efteråret velkommen med at smide sine smukke nødebrune frugter.
Jeg fik sådan lyst til at lave en efterårs krans til døren.
Jeg kiggede efter lidt inspiration på nettet, men alle kransene var lavet med limpistol, og da jeg ikke selv ejer en måtte jeg tænke kreativt.
Kastanjerne er trukket på kraftigt hegnstråd. Da det er så kraftigt er det ikke nødvendigt at lave huller i kastanjerne før de trækkes på. Det er lidt hårdt arbejde og det kostede mig da også en kæmpe vabel på min tommelfinger.
Da jeg havde 3 tråde med lige mange kastanjer på snoede jeg enderne sammen og begyndte at flette. Jeg har flettet lidt små grene imellem for at give kransen lidt spil.
Ved vejs ende snoede jeg enderne sammen og så var kransen færdig. Et bånd skulle der til, og i mangel på satinbånd måtte jeg klippe et af bomuldsstof. Lidt rustikt, men det virker.

8 kommentarer:

  1. super fin :) vi har også lige været på kastanjerov efter kastanjer til små kranse der skal pynte i vinduet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er simpelthen også bare hyggeligt :-)

      Slet
  2. Den er godt nok flot! Godt arbejde :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare fin! Bliver helt misundelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Camilla - det er bare at springe ud i det :-)

      Slet