søndag den 15. september 2013

Jeg har dyrket en vandmelon... (plus update på 2:5)

... og så i lille kolde Danmark - havde aldrig overvejet det var en mulighed før jeg så planten i havecentret.
Det har heller ikke været nemt, flere små meloner er faldet af undervejs, ogj eg må formode jeg ikke har være dygtig nok til at lege bi med min vatpind.
En enkelt fighter blev hængende og er nu høstet.

Jeg har gået læææænge og kigget sulten på den og ventet på det rette øjeblik. Heldigvis visner stilken når den er klar og så er det bare med at nyde den.


Den blev ca. 20 cm i diameter. Den var så spækket med saft at skallen flækkede da kniven fik lavet hul og mums hvor den smagte!
Sorten hedder Sugar Baby så forventningerne var høje! Vil bestemt prøve at have vandmelon igen næste år og så håber vi flere bliver hængende...

En lille update på min 2:5 diæt. I går var det præcis en uge siden jeg havde min første fastedag og jeg har haft 3 fastedage i alt siden jeg startede.
Det har faktisk være helt fantastisk. Har tydeligt kunne mærke på min krop, at det er noget den trives med. Energien er uendelig de dage jeg faster, ingen oppustet stivelsesmave, og min søde tand er slukket!
Det med den søde tand hænger overraskende også ved de andre dage... fantastisk! Mængden af mad der ryger ned er også mindre, da jeg simpelthen ikke kan spise så meget mere.
Det er helt vildt at det allerede har den effekt - og jeg kan gå og glæde mig til næste gang jeg skal faste, da jeg simpelthen får det godt af det.

Det lyder jo alt sammen dejligt, men det skal lige siges at det kræver lidt rygrad her i starten. Frokostpausen på job er det værste tidspunkt, det dufter jo helt fantastisk og den velkendte lyd af gaffel og kniv der arbejder på tallerkenen er altså noget der kan få min mave til at protestere noget så voldsomt mod projektet. Heldigvis falder den hurtigt til ro igen og samarbejder igen. Lakridste og tyggegummi er klart min redning når det bliver for hårdt.

Status efter 1 uge på 2:5 er minus 1,5 kg præcis.

DAMN! Det havde jeg ikke regnet med! Man motiveres så absolut til at blive ved selvom det ikke er en slankekur, men et par kilo mindre ville ikke gøre noget og så må jeg jo se at overholde de 2000 kalorier de andre dage :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar