fredag den 21. december 2012

"Svejse" uldgarn sammen... et lille tip!

Her kommer et lille trick, som jeg har haft stor glæde af i mit "Sarah Lund" projekt. Efter jeg trevlede min trøje op, sad jeg jo tilbage med en masse brune små rester og det er ikke en drøm når trøjen jo skal gøres større. Man kunne fristes til at købe en ny nøgle garn, men her er en bedre ide:

 
Her var min bunke rester


Nu tager du en nål og splitter enden op, det gør ikke noget at der ryger noget uld af, det er kun positivt. Gør det samme med enden på garnet du vil sætte det sammen med



Nu skulle enderne gerne se sådan ud  


Læg enderne oven på hinanden, fugt dine hænder og rul garnet mellem dine hænder som hvis de skulle varmes en kold vinterdag ;-)


Bliv ved indtil overgangen er usynlig og rul garnet sammen.


Vupti, så har du en fin ny nøgle. Jeg har også brugt denne metode i min trøje for at undgå samlinger i det hvide garn undervejs.
 
 


2 kommentarer:

  1. JA, det er så smart! Og super fin DIY-guide, du har lavet! :-)
    Jeg var til et kursus hos Charlotte Kaae, hvor hun brugte det i forhold farveskift. Det var også lidt smart, da man slipper for at hæfte ender og samtidig får et 'levende' farveskift.
    Kh, Mette

    SvarSlet