onsdag den 3. oktober 2012

Farvel til Mikael og Lisbeth

I dag vendte jeg den sidste side af "Luftkastellet der blev sprængt", den 3. og sidste bog i triologien om Millennium, Mikael Blomkvist og Lisbeth Salander skrevet af Stieg Larsson.

Inden jeg læste den først, "Mænd der hader kvinder", var mine forventninger ikke så høje, havde hørt godt om den, men tænkte om ikke det bare var endnu en krimi...
Nej - så absolut ikke! Det er virkelig nogle velskrevne og gennemarbejdede bøger og jeg sidder her med en tom fornemmelse efter at have lukket den sidste bog.

Hvis du endnu ikke har haft bøgerne i hænderne så kan jeg på det varmeste anbefale at du får fingre i dem (jeg kan da ikke være den eneste der er så sent ude?)

Jeg har, på sidelinien med at jeg læste den sidste bog, set de to film baseret på de to første bind, det er gode film, men hvor savner man meget fra bogen. Værst er den amerikanske version, og jeg må sige at jeg klart foretrækker de svenske karaktere, de rammer bedre det billede jeg selv havde.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar