mandag den 8. oktober 2012

Endnu en vest - endelig!

Jeg gav mig selv et ordentlig los og fik samlet pindene op, nu skulle den vest altså strikkes færdig... og sådan blev det:

 
 
 
Jeg har endnu engang brugt denne opskrift, jeg har dog ændret lidt på den. Halsudskæringen er større, vesten er lidt bredere over skulderen og så er der kun lavet to knapper.
Også denne gang har jeg strikket den i en lækker blød BabyAlpaca uld, virkelig lækker og fin til de små bebser! Vi bruger den brune rigtig meget, så det glæder mig at kunne lægge endnu en i skuffen.
 
Vil helt klart anbefale projektet til andre, der som jeg, ikke har den store erfaring med at strikke. Den er virkelig nem at gå til, specielt med de fine billeder der beskriver processen rigtig godt.
Jeg elsker denne vest, da den svøber sig lækkert om kroppen grundet rib effekten og så er den god lang så den lille mave ikke bliver kold. At vesten giver sig så meget betyder samtidig at baby kan bruge den længere tid uden at vokse fra den.
 
 


3 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin - og sejt, at du har tilpasset størrelsen! :-) Kh, M

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Det med størrelsen var jeg nød til at justere fra start, BabyAlpaca er jo noget fint garn at strikke med, så har lagt en del til. Det er jo kun fordi du har gjort det så overskuligt med billederne, at jeg hurtigt kan gennemskue hvor jeg kan lægge lidt til :-)

      Slet
  2. Lækker vest! Vi er også glade for strik, så jeg er i fuld gang til lillebror der ankommer i januar :-)

    SvarSlet