torsdag den 30. august 2012

Nu skal det være...


... jeg vil til at strikke - sådan for alvor!

Jeg har købt politikkens strikke og hæklebog skrevet af Vvian Høxbro. Min moster lærte mig i sin tid at slå masker op og strikke ret, det kommer man også et stykke med -  hvis man altså bare vil strikke halstørklæder. Det vildeste jeg har lavet indtil nu, og som jeg er godt tilfreds med, er den klassiske børnevest
Ud over retmasker og opslag, er jeg selvlært ved hjælp af internettet, der heldigvis er fyldt med gode videoer og DIYs.
Jeg har dog virkelig manglet et godt opslagsværk, en god grundbog til at hjælpe mig på vej. Efter at have læst en masse godt om lige denne bog var valget jo ikke svært

 
 
Den er fyldt med gode tips og tricks, grundviden til både det basale og til de øvede, gode billeder og er i det hele taget meget inspirerende!
 
For at sætte gang i det hele har jeg også købt bogen "Sødt og blødt" af Lene Holme Samsøe og hæftet "Under et" af Sys Fredens.
 
Så skal der strikkes... med det tempo det nu kan blive med en lille mand i huset :-)
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar