torsdag den 5. juli 2012

Pulled Pork

En amerikansk klassiker der hører grillen til!

Først laver du en krydderblanding af:

2 spsk. paprika
1 spsk. spidskommen
1 spsk. chillipulver
1 spsk. kværnet sort peber
1 spsk. maldonsalt



Så pensler du din nakkesteg med lidt olivenolie og fordeler din krydderiblanding på dyret. Tryk det lidt fast og put så kødet i en pose. Lad den hvile nogle timer i køleskabet så det kan trække smag.

Så skal den på grillen ved indirekte varme. Jeg har en weber gasgrill og tilbereder den med det forreste og bagerste blus på kvart, det giver en temp. på ca 130 grader



Der er delte meninger om hvor længe grisen skal ligge der, jeg finder 6-7 timer passende. Så ser den sådan ud:



Så skal vi til det, som det hele handler om - kødet skal trækkes fra hinanden. Til det bruger du to gafler.



Pulled pork skal spises med coleslaw, anvend den opskrift du finder lækker og så i en burgerbolle sammen med lidt rå løg og evt. en BBQ sovs.



Jeg ved godt at jeg som "super overskuds hjemmegående barslende mor" burde have bagt mine egne boller eller i det mindste have købt nogle grove boller, men sagen er den, at mine egne boller fylder for meget i maven og derfor er der plads til mindre kød - og det dur bare ikke! (og så havde vi disse i fryseren)

Jeg er ikke den fødte mad fotograf - men her er den alligevel:


Enjoy :-)



2 kommentarer:

  1. Mmmm det ser virkelig lækkert ud!!
    Kan de laves på alm kuldgril?

    Mvh. Anna Taasinge/http://familienmuu.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan det sagtens, læg kun kul i den ene side af grillen og når de er hvide lægges stegen over den side uden kul. Hav ventilen 1/4 åben og tilsæt lidt frisk kul løbende. Det bliver super lækkert :-)

      Slet