fredag den 8. juni 2012

Drømmen om et tæppe..

Jeg er blevet hocked på at hækle Star Stitch!

Jeg har længe haft ambitioner om at hækle et tæppe, et evighedsprojekt uden opskrift hvor man bare kan lade tankerne flyve og som man kan lægge fra sig igen og finde frem som det passer, uden man skal til at sætte sig ind i "hvad var det nu lige jeg havde gang i...."

Det har længe været et hit i blogland at lave et Granny Stripe tæppe eller i Zig-Zag mønster, men med stjernemønster har jeg endnu ikke set, så måske jeg skulle bryde med mængden og lægge mig ud med det?

Jeg lavede en lille prøve af nogle bomuldsrester jeg har liggende, det er ikke paletten jeg går efter, men det var mere for at se effekten når der bliver hæklet fortsat i rækker og jeg elsker udtrykket!



Af natur er jeg et meget ubeslutsomt og perfektionistisk væsen, så at vælge farverne bliver en hård kamp med mine indre stemmer og min mavefornemmelse.
Jeg tænker det skal hækles i tanternes Havblik som jeg ved andre har gode erfaringer med til tæpper.
Men hold nu op der er mange farver at vælge imellem... 

Tror jeg på projektet? Jeg må lige mærke efter... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar