torsdag den 28. juni 2012

Bo Bechs Chokoladekage

Den er en gave til alle chokoladekage elskere! Hold fast den er lækker!
Den skulle i programmet rede Bornholmer færgen, gad vide om den løftede forventningerne?

Den er super simpel at lave:

275 gram sukker,
180 gram pasteuriserede æggeblommer
315 gram pasteuriserede æggehvider
275 gram smør
275 gram chokolade

Smelt smørret og chokoladen sammen.



Pisk blommerne og lidt over halvdelen af sukkeret til det bliver lyst, luftigt og sukkeret er opløst.



Pisk æggehviderne - tilsæt resten af sukkeret, i det øjeblik hviderne skummer, og kun lidt ad gangen. Pisk til hviderne bliver faste og får konsistens som marengs.


Kom først chokolademassen ned til blommerne og vend. Vend derefter forsigtigt sammen med de piskede hvider. Pas meget på ikke at slå al luften ud!
Hæld 2/3 i en springform og bag den ved 175 grader i 30-40 min.


Når kagen har kølet af, smøres resten af cremen på toppen.
Kagen smager bedst når den kommer fra køleskabet - lav den gerne dagen før, det bliver den kun bedre af.

2 kommentarer:

  1. Super blog du har :-) jeg bliver hængene!

    Håber du har lyst til at besøge mig
    abelikate.blogspot.com

    Kh Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke, det glæder mig du har lyst til at hænge på. Jeg skynder mig at kigge forbi :-)

      Slet