tirsdag den 24. april 2012

Vivi's bradepandekage

Ja, det hedder den her hjemme i huset, en opskrift jeg har fra en kær veninde. Manden min eeeeelsker denne kage og ville helst jeg bagte denne hver gang der skal kage på bordet!

Det er en simpelt kanel-krydret kage med en blød kaffeglasur, den tager ingen tid at lave og falder i de flestes smag.

Den blev bagt til min arbejdsplads i forbindelse med at jeg skulle gå på barsel og tænke jeg ville dele opskriften med jer.
I dagens anledningen lavede jeg en hurtigt omgang MMF i en babyblå farve til pynt, men ellers plejer jeg at servere den ganske uhøjtideligt.



Ingredienser:

Kage

400 g. hvedemel
125 g. smør (smeltet)
400 g. sukker
5 dl. kærnemælk
4 tsk. kanel
2 tsk. natron

Glasur

100 g. smør (smeltet)
500 g. flormelis
4 tsk. vanillesukker
8 spsk. stærk kaffe
2 spsk. kakao pulver

Fremgangsmåde:

- Alle ingredienser til kagen røres godt sammen.
- Dejen hældes i en bradepande og bages ved 180 grader (varmluft) i ca. 30 min
- Alle ingredienser til glasuren blandes sammen og fordeles på den afkølede kage.

 Nemmere bliver det ganske enkelt ikke!







4 kommentarer:

  1. Hej Linda
    Er der slet ikke æg i selve kagen?
    Den ser rigtig flot ud :-)
    Mvh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte. Der er ingen æg i kagen, kun 6 simple ingredienser skal der til :-)

      Slet
  2. Fantastisk! Hvor stor er din bradepande? Tak for svar :-)Charlotte

    SvarSlet
  3. Super lækker kage... har lavet den så mange gange at jeg snart kan den uden ad😊

    SvarSlet