søndag den 7. august 2011

Snack goes bananas...

Jeg har været helt og aldeles fraværende fra min blog det sidste stykke tid, undskyldninger er der nok af, men det primære har været nydelse af det sidste ferie og opstart på nyt job.
Det er spændende at sidde i nyt job, men hold da op det er noget der kræver energi!
Første uge er vel overstået og jeg har mod på mere, meget mere!

Et kig i frugtskålen afslørede 4 sørgelige bananer på toppen, på vej i afgrunden, de skulle laves til noget lækkert. Normalt bager jeg banankage eller brød af top modne bananer, men i dag blev det til små lækkerier der sagtens kan gå i madpakken eller som lidt sødt sidst på dagen.

Banantoppe:



4 modne bananer
200 g tørrede dadler (netto har nogle økologiske, der er super lækre)
5 dl. havregryn
50 g hakkede hasselnødder
½ dl. koldpresset rapsolie

- Bananerne moses med en gaffel



- Dadler og nødder hakkes og blandes i bananmassen, sammen med havregryn og olie.



- Det hele røres godt sammen og stilles til hvile 15 min.
- Lav små toppe med to tesker og læg på en bageplade



- Toppene bages i en forvarmet ovn på 175 grader i ca. 20 min.

Hvis man ikke er på skrump som jeg, er det lækkert at dyppe bunden i smeltet chokolade... mmm....

Enjoy!

(Pssst: Hvis det skal gå hurtigt kan du sagtens køre det hele i foodprocessoren)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar