onsdag den 15. juni 2011

Pind på afveje... eller hjemmevant?

Nååårhhh... jeg stod lige ude i køkkenet og lavede endnu en overspringshandling inden den store dag i morgen.
Fra køkkenvinduet kan man se over på stalden. Der er en dør til fyrrummet, hvor kattene bor og der er en indgang til resten af stalden.

I døråningen til fyrrummet ser jeg i farten et mærkeligt lille brunt dyr. Ved nærmere blik, er det et stort velvoksent pindsvin der næsten står på bagben og snuser ud i luften. Lystigt og med velovervejede skridt, bevæger den sig ud på terassen, i raske skridt ind i hjørnet og til sidst forsvinder den hjemmevant ind i stalden.
Jeg stod måbende. Ikke at det overrasket mig at vi har pindsvind - det kan jeg sagtens mærke på hunden.
Men at de har fundet vej til kattemaden glæder mig! Ingen sultne pindgrise her på farmen!
Det skønneste var næsten at to af kattene bare lå oppustede og gloede dovent efter den lille ven der havde tager for sig af retterne.
Jeg mindses tidligere at have stødt på sådan en lille fyr inde i fyrrummet, men troede det var en fejl og at den var på afveje.

Elsker det!

Billedet er lånt fra google - desværre havde jeg ikke kameraet ved hånden!
Jeg må hellere få gjort alvor ud af at grave huler ned til grisene inden næste vinter. Ligeledes må de kunne muntre sig i den nye kompostbunke vi har fået anlagt. Længe leve de små grise!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar