lørdag den 14. maj 2011

Små blomster blå

Det var min svigermor der vagte min interesse for blå blomst. Hendes mor havde samlet en del, som min svigermor har suppleret op gennem tiden. Solgt lidt og gemt lidt. Det sidste har jeg fået.


Dekorationen har været kendt siden Den Kongelige Porcelainsfabriks start i 1775. Den er i dag Royal Copenhagens næstældste stelmønster. Hver buket er malet i hånden og sammensat med kunstnerisk frihed af tulipaner, roser, nelliker, aurikler, snerler og valmuer. Det er super charmerende og helt unikt! Jeg elsker det og det smukkeste bord kan man dække.

I går fik jeg suppleret min samling så jeg nu også har kagetallerkner og kaffekopper med tilhørende underkop


Et kagefad fik jeg også, jeg glæder mig allerede til at servere lækkert chokolade eller friskbagte småkager fra de blå blomster


Ingen kommentarer:

Send en kommentar